Ansök till webb-
distanskurs

Om du behöver läsa en kurs som vi inte kan erbjuda genom oss, så kan du söka den som distanskurs via extern utbildningsanordnare. Här hittar du information om hur du ansöker till externa distanskurser och vad som händer efter att vi tagit emot din ansökan.

Kommande kursstart

Antagning till webbdistanskurser sker löpande och du bestämmer själv vilken studietakt du vill ha. Kursstart sker alltid på måndagar och du kan påbörja dina kurser som tidigast andra måndagen efter att du skickat in din ansökan.

Så här ansöker du till distanskurs

För att ansöka till webbdistanskurs via annan utbildningsanordnare behöver du ladda ner och fylla i blanketten nedan. Tänk på att du behöver spara den ifyllda blanketten innan du skickar den tillbaka till oss. Du kan fylla i flera kurser på samma blankett.

Klicka här för att ladda ner ansökningsblankett för distanskurser Pdf, 192 kB.

Vilka dokument måste jag skicka in när jag ansöker?

För att vi ska kunna behandla din ansökan krävs att du även har bifogat nedanstående dokument:

  • Betyg från tidigare utbildning som styrker dina förkunskaper
  • Arbetsgivarintyg (om du söker kurser som vi även kan erbjuda här på Kompetenscenter)

Samtliga dokument skickas sedan till:
Köpings kommun
Kompetenscenter
Att: Studievägledarna
731 85 Köping

Det går även bra att maila din kompletta ansökan till:

studievagledarna.kkc@koping.se

Detta händer efter att du sökt

Alla som söker till vuxenutbildning är inte garanterade en plats. Om det finns fler behöriga sökande än antal platser görs ett urval. En behörig sökande som har svag ställning på arbetsmarknaden och kort tidigare utbildning har företräde till utbildningen.

Vi kontrollerar att din ansökan är komplett. Om din ansökan inte är komplett kan vi inte behandla den.

Under ett antagningsmöte beslutas vilka elever och utbildningar som kommer att starta. Efter detta kommer antagningsbesked skickas ut. Du får ditt antagningsbesked via mail eller post från skolan.

Om du beviljas kursen/kurserna kommer du kort efter antagningsmötet få ett mail från utbildningsanordnaren. Därmed är det viktigt att du uppgett rätt mailadress och att du kontinuerligt kollar din inkorg.

Sidansvarig:

Senast uppdaterad:

Kontakt

Kompetenscenter

KOMPETENSCENTER

Tillfälliga öppettider i receptionen:
Måndag - Torsdag: 09.30 - 11.30

Telefontid:
Måndag - Torsdag 9.00 - 12.00 och 13.00 - 14.30
Fredag: 9.00 - 12.00

Skolan är stängd tisdagen den 27/2 på grund av planeringsdag.