%20Du%20vet%20v%C3%A4l%20att%20du%20kan%20s%C3%A4ga%20vad%20du%20tycker.png)
Vi vill att du säger till om du upplever några problem med vår verksamhet!
Du får svar inom fem arbetsdagar
- Oavsett om du mejlar till en enhet, kultur- och fritidsförvaltningen eller lämnar klagomål till kommunen centralt får du svar inom fem dagar av den som är ansvarig för ärendet.
- Detta behöver inte betyda att vi har åtgärdat ärendet men det är viktigt att du får veta vad vi tänker göra och när.
- Ibland kan ett ärende komma att inte åtgärdas och då får du veta varför. Om du väljer att lämna ditt klagomål anonymt kan vi däremot inte svara dig.
Inlämnad synpunkt är en allmän handling
- Tänk på att ditt klagomål blir en allmän handling. Det kan innebära att de som efterfrågar handlingen har rätt att läsa den och/eller få en kopia. Om handlingen innehåller känslig information kan hela eller delar av den sekretesskyddas om det finns stöd i offentlighets- och sekretesslagen.
- Behandling av personuppgifter sker enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
- Inkomna klagomål sammanställs och redovisas för kultur- och fritidsnämnden.
Sidansvarig:
Senast uppdaterad:
Kontakt
Kultur- och fritidsförvaltningen
Sveavägen 21, Köping
Postadress
Köpings kommun, Kultur & Fritid
731 85 Köping
Kansliets öppettider
Måndag-fredag: 8.00-16.00
Lunchstängt: 12.00-13.00