Cookies

På denna webbplats använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om cookies

Translate

Use Google translate to translate the web page. Kommunen takes no responsibility for the translations.

Lyssna

Vill du lyssna på innehållet på webben? Tryck på knappen ”Börja lyssna” nedan och använd kontrollen för att pausa, stoppa eller ändra volym.

VÅRA ANDRA WEBBAR

Kontakt

Translate

Lyssna

Våra andra webbar
DU ÄR HÄR
  • Startsida
  • [2020-06-26] Hitta nya kunder med digital synlighet

Hitta nya kunder med digital synlighet

26 juni 2020

Fredrik Hallberg

I rådande situation har vi tillsammans i Västra Mälardalen dialogmöten med aktuella teman. Nästa dialogmöte handlar om Digital marknadsföring

Konsten att synas digitalt blir ett allt viktigare ämne och kanske är de digitala verktygen en lätt match?

Expert på kopplingen mellan digitalisering, marknadsföring och affärsutveckling

Fredrik Hallberg är från Köping. Han är en av Sveriges ledande experter i hur marknadsföring och innovation bidrar till tillväxt. Han var en av landets första digitala strateger och har nu närmare 25 års erfarenhet av vilka utmaningar den digitala transformationen kan innebära. Fredrik har konsulterat globala varumärken, digitala start-ups, tech-giganter, samt lokala handlare och varumärken. Han har undervisat på Handelshögskolan i Stockholm, Handelshögskolan vid Göteborgs Universitet, KTH Executive Education, IHM Business School, Hyper Island, Berghs och Dentsu Digital Academy.

Idag är Fredrik verksam i bolaget Polarsken, en internationell partner till The Commercial Works, som bistår kunder med att implementera ett forsknings- och evidensbaserat synsätt i sin organisation.

Vi ser fram emot att ha Fredrik med vid vårt tredje dialogmöte med våra företag i Västra Mälardalen.

Räckvidden är avgörande

Fredrik pratar om hur räckvidd är avgörande för tillväxt. Företagets förmåga till överlevnad styrs av kundernas efterfrågan, men även om säljmålen är tydligt specificerade så är vägen till tillväxt ofta motstridig. Olika delar av organisationen har olika förslag till hur varumärken växer. Nya kunder och nå brett står i tydlig kontrast till lojala kunder och nå rätt. Så beroende på vem
du frågar, både internt och externt, så är vägen till tillväxt aldrig densamma.

29 juni kl 08.00 startar länkmötet
Vi startar upp kl 08.00 måndag 29 juni. Du är varmt välkommen via länk

För länk till dialogmötet, kontakta Camilla Nilsson
camilla.nilsson@koping.se

Länk till smakprov med Fredrik

Poddinar: Snacka om effekt – Mäta och redovisa effekt