Cookies

På denna webbplats använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om cookies

Translate

Use Google translate to translate the web page. Kommunen takes no responsibility for the translations.

Lyssna

Vill du lyssna på innehållet på webben? Tryck på knappen ”Börja lyssna” nedan och använd kontrollen för att pausa, stoppa eller ändra volym.

VÅRA ANDRA WEBBAR

Kontakt

Translate

Lyssna

Våra andra webbar
    #siteLink($site)
DU ÄR HÄR
  • Startsida
  • [2020-04-24] Servicemätning av myndighetsutövning visar företagens nöjdhet

Servicemätning av myndighetsutövning visar företagens nöjdhet

24 april 2020

Hökartorget

Nöjd kund-index är en servicemätning av kommunens myndighetsutövning som genomförs varje år. Undersökningen omfattar sex myndighetsområden brandskydd, bygglov, markupplåtelse, miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll samt serveringstillstånd.

Totalt deltar cirka 170 kommuner och undersökningen genomförs i samarbete med Sveriges kommuner och regioner.

2019 års resultat för Köpings kommun ligger på 70 av ett index på 100. Årets resultat har sjunkit något sedan 2018 då resultatet var 74. Köpings kommun ligger fortfarande i det spann som räknas som godkänt i rankningen. Inom myndighetsområdena bygglov samt miljö- och hälsoskydd har nöjdheten ökat hos företagen.

-Vi vill passa på att rikta ett stort tack till de företag som har tagit sig tiden att svara på den här enkäten. Det ger oss ett underlag för att fortsätta arbeta med att tillhandahålla en god service till kommunens företag, säger Camilla Nilsson, näringslivschef.

Varje myndighetsområde och dess resultat kommer nu att genomlysas och handlingsplaner för arbetet framåt kommer att tas fram för varje berörd förvaltning.

-Det här är en viktig undersökning och vi måste ta väl vara på resultaten. Nu gäller det att analysera och kommunicera så att vi kan erbjuda en ännu bättre service till näringslivet i kommunen, säger Elizabeth Salomonsson, kommunstyrelsens ordförande.