Uppleva och göra

I Köping finns det mycket att göra på fritiden.
Du kan uppleva kultur.
Kultur är till exempel teater, dans,
musik, böcker, museer och konst.

Du kan sporta och idrotta.
Det finns mer än 350 föreningar
i Köpings kommun.

Människorna som är med i föreningarna
gör olika saker tillsammans.
De spelar till exempel fotboll och innebandy,
sjunger och dansar.
Du kan gå med i en förening om du vill.

Tipsa en kompis

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 26 januari 2017


Tillgänglighet

Köpings kommun | 731 85 Köping | Organisationsnr: 212000-2114 | telefon 0221-250 00 | E-post: kopings.kommun@koping.se