Turism

Köping är en fin stad
som ligger vid sjön Mälaren.
Här finns mycket vacker natur
och många olika saker att se och göra.
Turister som hälsar på i Köping kan till exempel
gå på museum, besöka kyrkor
och vara ute i naturen.

Köpings turistbyrå kan ge dig tips
på vad som finns att se och göra i Köping.
Turistbyrån ligger vid Stora torget.

Vill du fråga något?

Adressen till turistbyrån är:
Barnhemsgatan 2, 731 85 Köping
Telefonnumret till turistbyrån är 0221-256 55.

Tipsa en kompis

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 26 januari 2017


Tillgänglighet

Köpings kommun | 731 85 Köping | Organisationsnr: 212000-2114 | telefon 0221-250 00 | E-post: kopings.kommun@koping.se