Näringsliv

I Köpings kommun finns cirka 13 hundra företag.
Här finns stora fabriker
och många olika små företag och affärer.
Kommunen vill gärna
att fler företag flyttar hit.
Då kan fler som bor i Köping få arbete.
Den som vill starta ett företag här
kan få hjälp med olika saker från kommunen.

Näringslivsenheten heter det kontor i kommunen
som ger företagare stöd och råd.
Näringslivsenheten hjälper dig att hitta
bra lokaler till din affär
eller bra mark där du kan bygga ditt företag.
Du kan få hjälp med hur du gör för
att starta ett helt nytt företag
eller hur du kan utbilda dig.

Vill du fråga något?

Om du vill fråga något kan du ringa till näringslivsenheten.
Telefonnumret är 0221-256 56.

Tipsa en kompis

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 26 januari 2017


Tillgänglighet

Köpings kommun | 731 85 Köping | Organisationsnr: 212000-2114 | telefon 0221-250 00 | E-post: kopings.kommun@koping.se