Bygglov

När du ska bygga ett hus
måste du ha bygglov.
Du måste skicka in en ansökan
på en blankett för att få ett bygglov.

Du måste också ha bygglov
om du ska ändra på något
på ditt hus.
En ändring på ditt hus
kan vara att du ska måla om huset
till en annan färg
eller att du ska göra ditt hus större.

Det är politikerna i
byggnadsnämnden som bestämmer
om du ska få bygglov.
Det är inte säkert
att du får ett bygglov
även om du vill ha det.

Vill du fråga något?

Om du vill söka bygglov
kan du ringa till samhällsbyggnad.
Telefonnumret är 0221-253 47.

Tipsa en kompis

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 03 januari 2019


Tillgänglighet

Köpings kommun | 731 85 Köping | Organisationsnr: 212000-2114 | telefon 0221-250 00 | E-post: kopings.kommun@koping.se